Tag tid til at bede

 

Jeg har brug for Jesus

I lange perioder har jeg et forholdsvis ubekymret syn på tilværelsen og mit forhold til Gud og min næste. Der er ikke megen modgang – faktisk går det hele rigtig godt. Det gør mig glad og taknemmelig. Jeg har Gud med i min hverdag, regner ham for skaber og opretholder, og jeg ved, at Jesus døde for mig, så jeg ikke skal frygte noget, hverken nu eller hinsides. Det gør mig tryg og giver hvile.

Men nogle gange bliver hvilen til søvn, og det hele føles lidt ligegyldigt. Det ser ud til, at det også går meget godt for mine medmennesker, som tilsyneladende ikke regner Gud for så meget. Gør det overhovedet nogen forskel, hvilken plads Gud får?

Indimellem melder andre tanker sig. Jeg erfarer lidelsen i verden og menneskets skrøbelighed. Jeg opdager mine fejl og mangler, min svigt og egoisme. Jeg erkender, at jeg ikke tænker og handler rent, at jeg ikke engang altid ønsker det bedste eller forsøger at gøre det rigtige. Jeg sætter ikke Gud højest – jeg tør ikke engang altid bekende min tro på ham.

Og så bliver jeg bange – for mig selv! Jeg får øjnene op for synden i mig, og at jeg ikke kan kontrollere synden. Så føler jeg mig magtesløs og syg. Jeg bliver lille og indser, at uden Jesus er jeg fortabt. Da bliver nåden så meget større! Og måske er det netop det, Gud ønsker, jeg skal opdage?!

I Biblen er der flere personer, der oplever lidelse og Guds tugt, men også bliver i Guds trofaste hånd. Det ligner et mønster! Det ser ud, som om Gud af og til tugter os mennesker, ikke for at straffe os, men for at fastholde os i det rette forhold til ham. Så vi opdager vores afhængighed af ham. Det gør ondt at erkende sin syndige natur, men når kuren er indtaget, gør det godt. Så bliver man rask og føler sig fri. Glæden, taknemmeligheden og lovsangen stiger igen.

”Han vandt min kamp, så jeg er fri

fra frygt og dødens tyranni!”

(fra ”Alene Kristus”)

 

 

Margit Kloster

 

 

Bibelord fra JesusNet

 
Previous
Kvindekonference 2019

03.12.2018

Kvindekonference 2019

En opmuntrende og inspirerende konference for kvinder i alle aldre. To dage med oplæg, seminarer, lovsang og fællesskab. læs mere

Find svar på Jesusnet.dk

02.12.2018

Find svar på Jesusnet.dk

Kan og ved Gud alt? Var Jesus vegetar? Hvad siger Bibelen om engle? Jesusnet.dk giver svar på disse og mange andre spørgsmål. læs mere

Vi vil forkynde Kristus og nå længere ud

12.09.2018

Vi vil forkynde Kristus og nå længere ud

Hvor er Indre Mission i 2030? Få inspiration til at nå længere ud med evangeliet. læs mere

Next
    • Ringkøbing IM
    • Ringkøbing Missionshus
    • Brogaardsvej 4
    • 6950 Ringkøbing