Tag tid til at bede

 

Formaning om at stå Djævelen imod

1 Pet 5, 8-11

v. 8 Vær årvågne og på vagt! Jeres modstander, Djævelen, går omkring som en brølende løve og leder efter nogen at sluge; v. 9 stå ham imod, faste i troen, I ved jo, at de samme lidelser rammer jeres brødre her i verden. V. 10 Og når I må lide her en kort tid, vil al nådes Gud, som har kaldet jer til sin evige herlighed ved Kristus Jesus, selv udruste, støtte, styrke, grundfæste jer. V. 11 Magten er hans i al evighed! Amen.

Vers 8 er den side af kristendommen, man helst gerne vil glemme. Vær på vagt, vær årvågne. Som kristen kan man hurtigt komme til at tænke: Jeg er jo frelst, der skal ikke gøres mere, og så ’glemmer’ vi djævlen. Vi har faktisk en tendens til at lade, som om djævlen ikke rigtigt findes. Og det er jo klart, for det er ikke sjovt at tænke på, at vi kan blive ’slugt’, hvis vi ikke passer på. Men så er det så fedt, at der i vers 9 står, at vi skal stå faste i troen, fordi vi VED, at vores brødre også lider. VI ER IKKE ALENE! Og til sidst står der så nok det fedeste af det hele i vers 10. Vi skal måske lide en KORT tid her på jorden, MEN GUD vil SELV udruste, støtte, styrke og grundfæste os! Jesus har givet os ALLE midlerne. STOL PÅ HAM! Og gå så ud og del det glade budskab, for du VED, at dine brødre går igennem de samme lidelser. Fortæl dem, at de ikke skal være bange, fordi JESUS KRISTUS SELV har udrustet os. Stol på det, og lev efter det. Amen.

Maria Kattenhøj, IMU

 

 

Bibelord fra JesusNet

 
Previous
Mørkholt Strand Camping

04.06.2018

Mørkholt Strand Camping

Kom på camping i sommerferien på Mørkholt Strand Camping og deltag samtidig i mange aktiviteter. Book en plads på hjemmesiden eller ring til os... læs mere

Lyt til en andagt

15.06.2018

Lyt til en andagt

Modtag en gratis andagt hver dag hele året. Det er anonymt og andagterne holdes af erfarne kristne fra folkekirken. Der er en ny andagt hver dag... læs mere

Bibelcamping 2018

05.06.2018

Bibelcamping 2018

Gear ned og bliv fyldt på til hverdagen! IM's Bibelcampinger er ferie med Jesus i fokus og spændende aktiviteter for alle aldre... læs mere

Next
    • Ringkøbing IM
    • Ringkøbing Missionshus
    • Brogaardsvej 4
    • 6950 Ringkøbing